Reijolankadun työmaaliittymän rakentaminen alkaa elokuussa

Työmaa-alue laajenee kohti etelää.

Kesäinen katunäkymä

Teemme uuden työmaaliittymän Reijolankadulta Laakson sairaala-alueelle. Rakentaminen alkaa elokuussa, tarkka ajankohta on vielä avoinna. 

Nykyinen louhintatyömaa estää ajon pohjoiseen

Laakson sairaala-alueella louhintatyöt ovat edistyneet siihen malliin, että pian on aika levittää työmaata tontilla lähemmäs alueen etelälaitaa. Tällä hetkellä tontin pohjoispäässä oleva louhintamonttu on kymmenen metriä syvä.  

Kalliota on maanpäällä louhittu tähän mennessä yli 90 000 kiintokuutiometriä kiveä, mikä on yli 40 prosenttia avolouhittavan kiven kokonaismäärästä.  

Koska raskaat koneet eivät pysty kulkemaan jo avatun työmaan kautta nykyiselle työmaatielle, joudumme tekemään uuden työmaaliittymän Reijolankadun suunnasta. Lisäksi Reijolankadun liittymä keventää liikennekuormaa Auroranportin liittymästä. 

Ajotiestä tulee yksisuuntainen. Kuorma-autot ja muu liikenne ajaa siitä sisään Pasilan suunnasta. Ulos menevä liikenne käyttää Urheilukadun eteläpäässä – ns Rokkimäkkärin kohdalla – olevaa ajoporttia, josta autot kääntyvät aina vasemmalle kohti keskustaa. Urheilukatua pitkin ei ajeta pohjoiseen.  

Kävelijät ja pyöräilijät pääsevät kulkemaan Reijolankatua pitkin normaalisti. Liikenteenohjaajat ovat paikalla varmistamassa turvallisuutta ainakin sen aikaa, että uusi liikennejärjestely tulee tutuksi.  

Reijolankadun kulmaan sisäänkäynti uuteen sairaalaan

Reijolankadun portti jää käyttöön myös uuden sairaalan valmistumisen jälkeen. Uuden päärakennuksen lounaiskulmaan tulee yksi sen sisäänkäynneistä.  

Portti on aikanaan tärkeä erityisesti joukkoliikenteen käyttäjille, sillä Reijolankadulle rakennetaan aikanaan uudet bussipysäkit.  

Havainnekuvassa Reijolankadun ja Urheilukadun sisäänkäynti sairaalan valmistumisen jälkeen vuoden 2030 paikkeilla.

Havainnekuvassa sairaalarakennus kaupunkimaisemassa.