Ohkolassa alkoi elokuussa yhdyssillan rakennustyöt

Ohkolan uuden sairaalan rakentaminen edistyy suunnitelmien mukaan. Linjatien varteen nouseva uudisrakennus valmistuu tämänhetkisen suunnitelman mukaan keväällä 2026. Sairaalan varsinainen toiminta käynnistyy myöhemmin vuoden 2026 aikana. Yksikerroksiseen sairaalarakennukseen siirtyy Ohkolan sairaalan potilasosastojen nykyistä toimintaa.
Yhdyssillan rakennustyöt käynnistyivät elokuussa
Sairaalan ulkoilupihalla aloitettiin elokuun toisella viikolla yhdyssillan eli vanhan ja uuden sairaalarakennuksen yhdistävän sillan valmistelevat rakennustyöt. Työvaiheisiin kuului ulkoilupihan aidan purku, alueen mittaustyö, julkisivun suojaus ja ulkoilupihan näkösuojan rakentaminen. Elo- ja syyskuun työvaiheita ovat yhdyssillan porapaalutus-, kaivinkone- ja perustustyöt.
Uudisrakennuksen Kaarikujan puoleisen lohkon peltikattotyöt ovat valmiit ja työt etenevät keskilohkon katolla. Rakennuksen ulkopuolisten katosten teräsrungot on asennettu, ja työt jatkuvat katosten kattotöillä. Rakennuksen julkisivuilla tehdään maalaustöitä. Maantasolla tehdään tontin aitojen perustus- ja asennustöitä sekä aitojen vierustäyttöjä. Pihatyöt alkavat syyskuussa.
Rakennuksen sisäpuolella ensimmäisen kerroksen pintabetonilattiat on valettu. Rakennustöistä on käynnissä väliseinien ja alakattojen asennus, seinien pohjamaalaukset ja kylpyhuoneiden laatoitustyöt. Talotekniset työt etenevät ilmanvaihtokanavien ja sähkökaapeloinnin asennuksilla.
Valppaana liikenteessä
Työmaa tuo luonnollisesti enemmän liikennettä alueelle. Työmaa ja sairaala molemmat toivovat, että alueella ei liikkuisi ulkopuolisia. Tavaraliikennettä liikkuu päivittäin useita kuormia. Tavaran pääasiallinen toimitusreitti on Ohkolantien liittymästä työmaa-alueelle. Ohkolantieltä tultaessa tien alkupäähän on tehty erilliset aidoin erotetut kävelyreitit, joita työmaa toivoo kävelijöiden käyttävän.
Laakson yhteissairaalan allianssi muistuttaakin kaikkia olemaan valppaina liikenteessä – nyt varsinkin, kun koululaisia on jälleen liikkeellä.