Reijolankadun louhintatyöt alkavat tällä viikolla

Reijolankadun katusuunnitelman mukaiset louhintatyöt aloitetaan tällä viikolla ja ne jatkuvat marraskuun loppuun asti. Kyseessä on Helsingin kaupungin Laakson yhteissairaala -hankkeelta (LYS) tilaama työ. Samaan aikaan LYS suorittaa loppuun sairaalan eteläisen pääsisäänkäynnin aukion maisemalouhinnat.
Valmistelevat työt aloitettiin elokuussa, kun Reijolankadun louhittavat alueet liitettiin LYS-hankkeen muihin työalueisiin. Lisäksi alueelta kaadettiin puita ja purettiin kaksi aluetta rajaavaa muuria.
Liikenne Reijolankadulla pysäytetään räjäytysten ajaksi
Reijolankadulla työmaan puoleinen jalkakäytävä ja pyörätie pysyvät poissa käytöstä. Liikenne Reijolankadulla pysäytetään louhintaräjäytysten ajaksi. Pysäytykset kestävät noin kolme minuuttia kerrallaan. Liikenteenohjaajat ja LYSin työmaan työntekijät ovat paikalla ohjaamassa autoilijoita ja kevyen liikenteen kulkijoita. Näillä töillä ei ole vaikutusta julkisen liikenteen aikatauluihin tai reitteihin.
Rakennustyö aiheuttaa melua ja pölyä. Voimassa olevat työ- ja räjäytysajat löytyvät verkkosivuiltamme.
Reijolankadulle julkisen liikenteen yhteiskäyttöpysäkit ja kulkureitti sairaalan eteläiselle pääsisäänkäynnille
Yhtä aikaa Laakson yhteissairaala -hankkeen (LYS) kanssa Helsingin kaupunki remontoi ja uusii alueen katuja, jotta ne palvelevat paremmin uudistettua sairaala-aluetta.
Helsingin kaupunki on tilannut LYSiltä maisemalouhintatyön, jotta Reijolankadulle suunnitelluille julkisen liikenteen yhteiskäyttöpysäkeille, jalkakäytäville ja pyöräteille saadaan niiden tarvitsema tila.
Samaan aikaan LYSin työmaalla tehdään valmiiksi Laakson sairaalan uuden päärakennuksen eteläisen pääsisäänkäynnin aukion louhinnat ja uusi kulkureitti Reijolankadulta sairaalalle.
Julkisen liikenteen yhteiskäyttöpysäkin, jalkakäytävän ja pyörätien rakentaminen toteutetaan myöhemmin kaupungin erillishankkeena.
Pahoittelemme louhintatöistä aiheutuvaa häiriötä.