Transport av sten på lördagar på Läkaregatan

Trafikdirigerare tryggar säkerheten.

Stenlastning i slutet av februari. På platsen bryts ett schakt för den nya huvudbyggnaden på Dals sjukhus.

Hittills har byggarna av Dals samsjukhus brutit 6000 fasta kubikmeter sten på Dals sjukhusområde. För att brytningsarbetet ska kunna fortsätta enligt planerna körs stenlaster även på lördag 25.2 och 4.3. Vid behov fortsätter transporterna på lördagar även vid andra tidpunkter.

Lastbilarna kör längs Läkaregatan. På plats finns trafikdirigerare för att trygga säkerheten.

Lastbilarna med sten övergår till att använda den nya byggplatsvägen på våren. Vägen byggs från Dals sjukhusområde ner till Dals plan och därifrån vidare till Nordenskiöldsgatan.

Bullerarbete utförs på vardagar kl. 7–18

Arbete som orsakar buller utförs på vardagar kl. 7–18. Vi jobbar på andra tider också, och allt byggande och annat arbete medför en del ljud.

Vi beklagar störningar.